Thursday, July 8, 2010

MOL Global urus kredit maya komuniti Facebook

Oleh Shahrizan Salian

2010/07/09
ANAK syarikat Berjaya Corporation Bhd, MOL Global mengukuhkan lagi rangkaian perkhidmatannya apabila dilantik sebagai syarikat pertama di Asia bagi menyediakan kemudahan pembayaran untuk pengguna Facebook di rantau ini untuk membeli apli-kasi dan permainan dalam talian yang ditawarkan laman sosial paling popular di dunia itu.

Menerusi perjanjian yang dimeterai dengan Facebook semalam, MOL Global menerusi syarikat milik penuhnya, MOL AccessPortal Bhd akan menjadi penyedia pembayaran bagi Facebook Credits yang membolehkan pengguna Facebook membeli kredit MOLPoints untuk menggunakan aplikasi serta permainan maya Facebook. Ia akan membolehkan MOL Global meneroka pasaran baru yang cukup luas menerusi Facebook ketika ini mempunyai 400 juta pengguna berdaftar aktif yang majoritinya adalah di Asia. Ketua Eksekutif Kumpulan MOL Global, Ganesh Kumar Bangah, berkata pengguna Facebook di Asia boleh mendapatkan Facebook Credits menggunakan mata MOL yang dibeli menerusi rangkaiannya di negara seperti Malaysia, Singapura, Filipina, India, Australia dan New Zealand.

Beliau berkata, MOL Global kini memiliki 540,000 saluran bayaran fizikal di seluruh dunia selain sambungan kepada 88 perkhid-matan perbankan dalam talian di sembilan negara.

Di samping itu, katanya pengguna juga boleh mendapatkan mata berkenaan menerusi cawangan 7-Eleven serta rangkaian perbankan dalam talian MOL yang boleh diakses di negara terbabit.

Kerjasama dengan Facebook ini mencerminkan peranan MOL Global yang semakin luas sebagai peneraju perkhidmatan pembayaran di Asia, katanya selepas memeterai perjanjian itu di Kuala Lumpur, semalam

No comments:

Post a Comment