Friday, July 8, 2011

Bertam maju dua lagi projek perumahan

Oleh Amin Ridzuan Ishak
aminridzuan@bharian.com.my
2011/06/30
Kediaman eksklusif di Bertam Perdana Lakehomes boleh diduduki Jun 2013

BERTAM Properties Sdn Bhd (Bertam Properties), pemaju hartanah utama di Pulau Pinang membangunkan dua lagi projek perumahan baru di daerah Seberang Prai Utara (SPU) yang penjualannya bermula hari ini.
Projek berkenaan adalah rumah teres dua tingkat (Inderaloka) dan rumah berkembar satu tingkat (Malinja). Kedua-duanya dibina di Bertam Perdana Lakehomes yang menerapkan konsep ketenangan dengan gaya hidup eksklusif.
Projek berkenaan dijangka siap dan boleh diduduki pembeli pada Jun 2013.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Bertam Properties, Datuk Roslan Ibrahim, berkata Inderaloka yang mengandungi 74 unit ditawarkan pada harga antara RM321,200 hingga RM418,300 seunit dengan lima peratus diskaun untuk Bumiputera.

Keluasan rumah berkenaan adalah 2,100 kaki persegi dan menampilkan reka bentuk mewah, saiz lot serta binaan yang luas, kerangka besi, kabel bawah tanah, siling plaster, ruang keluarga luas dan anjung yang boleh menempatkan dua buah kenderaan.

Pembeli juga akan diberikan keahlian percuma Penang Golf Resort (PGR), sistem penggera rumah dan kawalan keselamatan selama 24 jam.
Bagi perumahan Malinja, sebanyak 50 unit rumah berkembar setingkat ditawarkan kepada pembeli pada harga antara RM310,600 hingga RM425,800 seunit dengan lima peratus diskaun untuk Bumiputera.

Berkeluasan 1,687 kaki persegi, ia menampilkan reka bentuk mewah, saiz lot serta binaan yang luas, kerangka besi, kabel bawah tanah, siling plaster dan anjung yang boleh menempatkan dua kenderaan.

Pembeli juga diberikan keahlian percuma Penang Golf Resort (PGR), sistem penggera rumah dan kawalan keselamatan 24 jam.

Bertam Properties juga menawarkan penjualan empat unit kedai di Pusat Bandar Bertam Perdana berharga dari RM559,200 sehingga RM569,500 seunit.

Diskaun sebanyak tujuh peratus diberikan kepada pembeli Bumiputera. Pembeli juga tidak perlu membayar yuran guaman kerana ditanggung oleh pemaju dan memperoleh sijil layak menduduki.

Selain itu, sebanyak 16 unit kedai juga akan dibina di BP3 Pusat Komersial yang harganya bermula dari RM347,400 sehingga RM417,800 seunit.

Pembiayaan akhir disediakan Bank Muamalat yang menawarkan pinjaman sebanyak 95 peratus dan tanpa bayaran untuk tempoh 24 bulan pertama.

Roslan berkata, kemakmuran serta kemudahan disediakan kerajaan dan pihak swasta untuk pemilikan hartanah di Bertam seharusnya menjadi faktor utama kepada pembeli apabila membuat pilihan membeli rumah ataupun kedai.

Untuk keterangan lanjut, hubungi Bertam Properties di talian 04-5782020 atau layari laman web www.bertam.com.my.

Orang ramai juga boleh berkunjung ke majlis pelancaran projek berkenaan di Galeri Bertam Properties di No 1, Jalan Dagangan 1, Pusat Bandar Bertam Perdana, Kepala Batas, hari ini.

No comments:

Post a Comment