Wednesday, July 13, 2011

Mercedes jual 3,900 kenderaan

Oleh Sophia Ahmad
sophia@bharian.com.my
2011/07/13

FOLGER (tengah) bersama Naib Presiden Jualan dan Pemasaran Kenderaan Penumpang dan Komersial, Kai Schlickum (kiri), menunjukkan model terbaru keluaran Mercedes-Benz Malaysia, di Petaling Jaya, semalam.
Perniagaan naik 22.6 peratus terbaik sejak mula bertapak di Malaysia

MERCEDES-BENZ Malaysia (MBM) menjual 3,900 unit kenderaan penumpang dan komersial dalam tempoh enam bulan pertama tahun ini, iaitu terbaik sejak ia bertapak di negara ini.
Ketua Eksekutifnya, Roland S Folger, berkata ia adalah peningkatan 22.6 peratus berbanding 3,182 unit dalam tempoh dijual dalam tempoh sama tahun lalu.
Jelasnya, syarikat itu tahun lalu mencatatkan jualan keseluruhan 7,000 unit membabitkan 5,003 kenderaan penumpang dan 1,967 unit kenderaan komersial.

“Berdasarkan prestasi memberangsangkan dalam separuh pertama tahun ini, kami berada di landasan tepat mencipta rekod baru dalam penjualan kenderaan penumpang dan komersial, sekali gus mengekalkan kedudukan sebagai peneraju industri kenderaan penumpang mewah di negara ini,” katanya pada sidang media di Petaling Jaya, semalam.

Folger berkata, bagi meningkatkan lagi jualan, Mercedes-Benz Malaysia sedang berusaha mencari peluang baru untuk mengukuhkan kehadiran jenama kereta mewah itu di negara ini, bukan saja di Lembah Klang tetapi ke seluruh negara.

“Pertumbuhan utama kami adalah di Lembah Klang kerana kebanyakan pelanggan berpusat di sini. Kami juga menyasarkan lokasi lain di bahagian timur atau selatan negara, seperti Iskandar Malaysia di Johor untuk fasa pertumbuhan seterusnya,” katanya.

No comments:

Post a Comment