Wednesday, November 17, 2010

Celcom Axiata perkenal NGIN

2010/11/18
CELCOM Axiata Bhd, memperkenalkan konsep perkhidmatan pertama dalam industri telekomunikasi yang menggabungkan perkhidmatan prabayar dan pascabayar menerusi Rangkaian Pintar Generasi Depan (NGIN).

Ketua Eksekutifnya, Datuk Seri Shazalli Ramly, berkata platform baru itu yang akan dilaksanakan pada suku pertama tahun depan, akan membolehkan Celcom meningkatkan prestasi perkhidmatan dalamannya di samping menawarkan produk baru yang menepati kehendak pelanggan. Katanya, sistem pengecas berkenaan yang dibangunkan dengan kerjasama Huawei, peneraju bagi penyediaan rangkaian telekomunikasi generasi depan itu dijangka mampu menyokong pelancaran produk baru Celcom seperti perkhidmatan prabayar untuk segmen Enterpris, pascabayar hibrid dan pelan prabayar serta bonus masa sebenar. “Kerjasama dengan Huawei dalam projek ini akan menunjukkan komitmen berterusan kami dalam menambah baik perkhidmatan sedia ada dan juga menyediakan pelanggan kami dengan tawaran dan pakej yang memenuhi keperluan mereka.

“NGIN akan menjadi langkah pertama kami dalam pembangunan ekosistem yang akan menawarkan produk dan perkhidmatan berdasarkan keperluan setiap pelanggan,” katanya menerusi kenyataan yang dikeluarkan di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Menerusi NGIN tempoh tindak balas kepada pelanggan dapat diuruskan lebih berkesan dan cekap selain ia mampu menyokong kepada pelaksanaan program Celcom yang lain seperti pengurusan had kredit pascabayar waktu sebenar.

Shazalli berkata, sistem NGIN itu mengadaptasi platform telekom dan teras teknologi maklumat (IT), berdasarkan enjin pengecas yang boleh dicas atau sebaliknya.
“Ketika pelaksanaan sistem dan operasi, Celcom boleh mengenakan kadar atau peraturan baru lebih cepat,” katannya.n meningkat

No comments:

Post a Comment