Sunday, November 14, 2010

RHB Islamic lancar pinjaman pesara

2010/11/15
RHB Islamic Bank Bhd semalam melancarkan Produk Pembiayaan Peribadi-i Pesara bagi membantu pesara kerajaan.

Ketua Operasinya, Khairuddin Jaflus, berkata RHB menyasarkan pemberian pembiayaan sebanyak RM50 juta sehingga hujung tahun ini. “Kita harap akan dapat memberi pembiayaan lebih banyak pada masa akan datang bagi membantu pesara kerajaan,” katanya kepada media selepas Majlis Pembukaan Rasmi RHB Islamic Bank cawangan Auto City Prai dan Pelancaran Pembiayaan Peribadi-i Pesara di Butterworth, kelmarin. Majlis itu dirasmikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop.

Terdahulu, Pengerusinya Datuk Faisal Siraj dalam ucapannya berkata, kebanyakan produk pembiayaan peribadi yang ada di pasaran pada hari ini adalah terhad kepada pelanggan yang masih bekerja.

“Pihak RHB mengenal pasti bahawa begitu ramai pesara kerajaan yang mempunyai pencen tetap dan berkemampuan untuk membayar pinjaman mereka,” katanya.

Beliau berkata, pakej itu terbuka kepada semua pesara kerajaan warga Malaysia dengan had kelayakan umur dari 40 hingga 65 tahun.
Katanya, RHB menawarkan pembiayaan minimum RM5,000 hingga RM100 ribu dengan tempoh pembiayaan antara tiga hingga 15 tahun atau sehingga umur pelanggan mencapai 65 tahun.

No comments:

Post a Comment