Sunday, November 28, 2010

KFC Holdings yakin buka 38 restoran tahun ini

2010/11/29
KFC Holdings (M) Bhd yakin mampu mencapai sasaran pembukaan sehingga 38 restoran pada tahun ini dengan nilai pelaburan mencecah RM45 juta dalam usaha memperkukuhkan lagi pendapatan kumpulan.

Pengerusinya, Tan Sri Muhammad Ali Hashim, berkata sejak Januari lalu sejumlah 34 restoran KFC sudah dibuka. Beliau berkata, sehingga kini syarikat itu mempunyai 511 restoran di seluruh negara dan lebih 69 buah lagi di Singapura, Brunei dan India dengan lebih 18,000 pekerja. Katanya, pada tahun depan, syarikat itu menyasarkan untuk membuka 25 restoran di seluruh negara dengan pelaburan kira-kira RM60 juta.

“Daripada jumlah itu, sebanyak 15 restoran mempunyai kemudahan pandu lalu, keselesaan pengguna penting dan daripada maklum balas yang kita terima pandu lalu ini amat disukai pengguna kerana memudahkan mereka,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Chiky KFC 2010 di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) di Ayer Keroh, Melaka, kelmarin.

Bagi tempoh sembilan bulan pertama tahun ini, kumpulan itu sudah menjana pendapatan lebih RM1.83 bilion.

Muhammad Ali berkata syarikat itu membelanjakan kira-kira RM3 juta untuk membangunkan sebuah restoran KFC pandu lalu berbanding kira-kira RM1 juta untuk sebuah restoran KFC yang biasa.
Selain mengendalikan restoran KFC, syarikat itu juga terbabit dalam aktiviti runcit dengan rangkaian pembekal produk berasaskan ayam di bawah jenama Ayamas, Kedai Ayamas dan restoran RasaMas, katanya.

“Kita juga terbabit dalam pembiakan, penternakan, pemprosesan dan penetasan telur ayam selain beberapa perniagaan tambahan seperti bakeri dan penghasilan sos,” katanya.

Mengenai Karnival Chicky KFC, beliau berkata, ia antara usaha untuk mendekatkan diri dengan masyarakat seterusnya menyumbang dalam pembangunan sosial. – BERNAMA

No comments:

Post a Comment