Wednesday, September 29, 2010

AirAsia tawar laluan Surabaya-Bangkok, Pulau Pinang

2010/09/30
AIRASIA akan memulakan penerbangan empat kali seminggu dari Surabaya ke Bangkok dan Surabaya ke Pulau Pinang masing-masing pada 7 dan 13 November ini.

Sempena penerbangan ke laluan baru itu, syarikat penerbangan itu menawarkan kadar tambang bermula 150,000 rupiah (RM55) untuk laluan Surabaya-Bangkok dan 100,000 rupiah (RM37) untuk Surabaya-Pulau Pinang. Dalam kenyataannya, AirAsia berkata tempoh tempahan ke destinasi berkenaan bermula semalam hingga 3 Oktober untuk perjalanan dari 7 November hingga 11 Ogos bagi SurabayaBangkok) dan untuk perjalanan dari 13 November hingga 11 Ogos bagi SurabayaPulau Pinang. "Laluan baru kami ke Bangkok dan Pulau Pinang itu adalah tambahan hebat dalam portfolio laluan antarabangsa AirAsia Indonesia yang akan meningkatkan kedudukan syarikat penerbangan ini sebagai syarikat penerbangan Asean yang menghubungkan Asia, kata Presiden Pengarah AirAsia Indonesia Dharmadi.

Berikutan permintaan popular itu, AirAsia akan meningkatkan kekerapan penerbangannya bagi laluan Kuala LumpurSurabaya daripada empat kali kepada lima kali sehari.

Bagi menambah pelanggan, tambang khas untuk laluan sedia ada ditawarkan bermula daripada RM79 (150,000 rupiah) untuk tempoh tempahan mulai hari ini hingga 3 Oktober untuk perjalanan dari 13 November hingga Ogos

No comments:

Post a Comment