Thursday, September 23, 2010

Tan Chong pasang bas

2010/09/10
TAN Chong Motor Holdings Bhd akan memasang dan mengeluarkan bas berjenama Silver Bus untuk dipasarkan di Malaysia dan beberapa negara lain tidak lama lagi.

Langkah itu direalisasikan apabila syarikat itu menerusi anak syarikatnya Tan Chong Industrial Equipment Sdn Bhd (TCIE) memeterai perjanjian eksklusif francais dan pengedaran unit komponen terurai (CKD) dengan syarikat pengeluar bas China, Xi’an Silver Bus Corp. Tan Chong dalam kenyataannya kepada Bursa Malaysia berkata, urus niaga bertempoh 10 tahun itu membabitkan pemasangan dan pengedaran bas CKD jenama Silver Bus di Malaysia dan negara lain yang dipersetujui TCIE dan Silver Bus. “Pemasangan dan pengedaran kenderaan Silver Bus dilaksanakan menggunakan struktur perniagaan sedia ada TCIE.

“Ia akan memudahkan syarikat memperluas rangkaian produknya kepada koc mewah China dengan pelaburan perbelanjaan modal yang minimum,” katanya.

Syarikat itu berkata, perbelanjaan untuk perniagaan baru itu dianggarkan RM100,000 yang akan dibiayai sepenuhnya menerusi sumber dalaman syarikat.

No comments:

Post a Comment