Sunday, October 31, 2010

Samsung Malaysia yakin wujud 100 kedai jualan

2010/11/01
SAMSUNG Malaysia Electronics (SME) Sdn Bhd yakin sasaran untuk mewujudkan 100 kedai jualan dan perkhidmatan di seluruh negara akan dicapai menjelang penghujung tahun ini.

Ketika ini, syarikat teknologi terbesar dunia itu sudah memiliki 70 kedai di seluruh negara sekali gus menjadikan negara ini antara pusat jualan terbesar produk jenama Samsung di Asia Tenggara. Naib Presidennya, Chan Lock, berkata sasaran itu dianggap realistik berdasarkan perkembangan terkini apabila semua cawangan semakin rancak mewujudkan premis baru. Beliau berkata, walaupun masa semakin singkat, beliau percaya 30 lagi kedai baru Samsung akan berjaya diwujudkan.

“Sekarang kita berusaha sedaya upaya untuk mencapai sasaran itu.

“Kita akan memberikan tumpuan di kawasan bandar utama di seluruh negara termasuk membuka kedai baru di Miri, Sibu dan Bintulu di Sarawak, manakala di Sabah pula, kita akan menambah kedai di beberapa bandar antaranya Kota Kinabalu dan Sandakan,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada Berita Harian selepas merasmikan Samsung Digital Centre di Jalan Sekama, Kuching baru-baru ini.
Pusat perkhidmatan Samsung Digital Centre yang kedua di Kuching itu adalah usaha sama antara SME dengan Mega Auto.

“Pembukaan pusat ini adalah antara pendekatan agresif kami untuk mengukuhkan lagi kedudukan dalam pasaran produk elektronik di Malaysia dan juga di seluruh Asia Tenggara,” katanya

No comments:

Post a Comment