Tuesday, October 26, 2010

YTL lantik ECS edar peranti 4G

2010/10/27
YTL Communications Sdn Bhd melantik ECS Astar Sdn Bhd, anak syarikat ECS ICT Bhd sebagai pengedar eksklusif peranti 4G keluarannya di seluruh negara.

Di bawah perjanjian pelantikan itu, ECS Astar akan membeli peranti sokongan 4G YTL Communications dan mengedarkannya di lebih 2,500 rangkaian pengedarnya di seluruh negara, sekali gus memastikan produk berkenaan berada di pasaran menjelang pelancaran rangkaian 4G YTL bulan depan. Pengarah Urusannya ECS ICT, Foo Sen Chin, berkata beliau yakin syarikatnya mampu menawarkan capaian pelanggan dan penembusan pasaran yang tinggi untuk YTL Communications menerusi keupayaan rangkaian pengedarannya. “Peranan kami menyalurkan peranti sokongan 4G di seluruh negara bagi memastikannya mudah didapati di pasaran menjelang bulan depan,” katanya.

“Kami yakin ia mempunyai potensi pasaran yang besar berdasarkan liputan 4G WiMAX YTL Communications ini akan mencapai 65 peratus di seluruh negara menjelang pelancarannya pada November nanti,” katanya pada sidang media selepas memeterai perjanjian pelantikan itu di Kuala Lumpur, semalam.

Beliau mewakili ECS Astar manakala YTL Communication oleh Ketua Eksekutifnya, Wing K Lee. Ia disaksikan Pengarah Eksekutif YTL Communication, Datuk Yeoh Seok Hong dan Pengerusi ECS ICT, Datuk Teo Chiang Quan.

Sementara itu, Yeoh berkata, pihaknya berpendapat langkah melantik ECS Astar sebagai pengedar eksklusif adalah penting dalam pelan perluasan rangkaian 4G WiMAX YTL Communication.
Katanya, syarikat itu akan bekerjasama dengan ECS Astar bagi mengenal pasti pelan pemasaran strategik khususnya dalam usaha menawarkan produk di kawasan yang bakal mempunyai liputan

No comments:

Post a Comment