Monday, February 21, 2011

Tiga strategi Amway sasar pendapatan lebih baik

2011/02/22
AMWAY (Malaysia) Holdings Bhd, yang tersenarai di Papan Utama Bursa Malaysia, menyasar mengatasi pertumbuhan pendapatan 8.4 peratus yang diraih pada tahun lalu menerusi pelaksanaan tiga strategi pengembangan agresifnya.

Syarikat itu meraih pendapatan berjumlah RM719.4 juta, lebih tinggi berbanding RM663.9 juta pada 2009. Pengarah Urusannya, Low Han Kee berkata, tiga strategi utama sedang dilaksanakan oleh syarikat itu untuk mencapai sasaran itu. "Strategi itu adalah mengembangkan kumpulan pengedar, meningkatkan promosi jenama kami seperti Nutrilite dan Amway, serta pengurusan modal insan yang lebih baik," katanya kepada media selepas melancarkan Pusat Pengalaman Jenama Amway (BEC) di Kuala Lumpur, semalam.

Han Kee berkata, berdasarkan kepada strategi yang sudah dirangka itu serta pelaburan dalam bahagian sokongan jenama dan promosi produk serta perkembangan tenaga pengedar ketika ini, syarikat itu yakin dapat mencapai kadar pertumbuhan yang disasarkan.

Sementara itu, Pengurus Besar Amway (Malaysia) Sdn Bhd (AMSB), Paul Yee, berkata syarikat merancang membuka sehingga empat kedai pengedaran dan jualan tahun ini.

"Kini, terdapat 12 kedai di seluruh negara dan kami merancang membuka tiga atau empat kedai baharu setiap tahun, termasuk menukarkan pusat pengedaran wilayah kami menjadi kedai," katanya.
Beliau berkata, syarikat itu akan melancarkan tujuh produk baharu dalam kategori kecantikan dan makanan tambahan tahun ini.

AMSB ialah anak syarikat milik penuh Amway.

Mengenai BEC itu, Han Kee berkata, pusat berharga RM7 juta itu dibina bagi meningkatkan pengalaman pengedar dan menyokong mereka dalam usaha mendekati pelanggan.

"Pusat ini membolehkan pelanggan mempelajari lebih lanjut tentang produk syarikat," jelasnya.

BEC, yang terletak di ibu pejabat Amway di Petaling Jaya, merupakan satu daripada lima yang terbesar di kalangan 20 pusat sebegitu di seluruh dunia. – BERNAMA

No comments:

Post a Comment