Tuesday, August 31, 2010

3M sasar buka 30 pusat pemasangan akhir tahun

2010/09/01
3M Malaysia Sdn Bhd, anak syarikat 3M Company Ltd, konglomerat teknologi multinasional berpangkalan di Amerika Syarikat, menyasar membuka lebih 30 pusat pemasangan lapisan perlindungan cermin kereta 3M di seluruh negara menjelang akhir tahun ini.

Pengurus Perniagaan Bahagian Tenaga Boleh Diperbaharui 3M, Ben Heng, berkata langkah agresif itu mencerminkan keyakinan syarikat terhadap pasaran di negara ini. Beliau berkata, 3M menyasarkan menjadi peneraju pasaran menerusi produk lapisan perlindungan cermin kereta keluarannya yang dikenali sebagai 3M Crystalline. Ia adalah produk pertama syarikat itu yang dibangunkan menggunakan teknologi nano.

“Setakat kini, tujuh cawangan pusat kenderaan berdaftar 3M sudah dibuka merangkumi enam di sekitar Lembah Klang manakala satu di Pulau Pinang dengan peruntukkan pelaburan lebih RM100,000 bagi setiap cawangan.

“Kami masih aktif walaupun lama menyepi. Menerusi cabang perniagaan baru ini, kami yakin ia akan diterima baik pengguna walaupun lapisan perlindungan itu ditawarkan pada harga premium.

“Kami mempunyai beberapa pelan jangka panjang bagi operasi segmen perniagaan ini termasuk menjadi pengeluar komponen tulen (OEM) kepada pengeluar kenderaan Korea,” katanya pada pelancaran cawangan pusat kenderaan berdaftar 3M di Jaya One dan pelancaran produk lapisan 3M Crystalline di Petaling Jaya.
Hadir sama Pengurus Besar Keselamatan dan Perniagaan Grafik 3M, Lewis Wong dan Ketua Jabatan Rawatan Radio dan Oncology Pusat Kanser UKM-Makna, Datuk Fuad Ismail.

3M Malaysia menawarkan pelbagai tawaran istimewa kepada pengguna yang memasang 3M Crystalline antaranya jaminan lapisan perlindungan sehingga lima tahun menerusi e-warranty dan pengenalan produk tulen

No comments:

Post a Comment