Sunday, December 26, 2010

Hotel Lost World of Tambun hampir siap

2010/12/27
HOTEL Lost World (LWH) yang kini pada peringkat akhir pembinaan dijangka beroperasi Februari depan bagi memberi kemudahan penginapan kepada pengunjung Taman Tema Lost World of Tambun (LWOT).

Pengurus Besar Lost World of Tambun, Calvin Ho, berkata taman tema itu menerima pengunjung dengan sebahagian besarnya dari utara tanah air. "Pembinaan hotel empat tingkat itu sedang rancak dijalankan dan ia diharap dapat memudahkan pengunjung untuk menikmati keseronokan ditawarkan taman tema itu. “Hotel berkenaan dijadual beroperasi tidak lama lagi dengan harga penginapan berpatutan," katanya di Ipoh, baru-baru ini.

Beliau berkata, jumlah pengunjung dari dalam dan luar negara ke taman tema itu terus bertambah dan pada tahun ini yang akan berakhir tidak lama lagi, Lost World of Tambun menjangkakan jumlah itu akan mencecah 600,000 orang.

Jumlah kedatangan pengunjung itu melonjak sehingga 25 peratus berbanding kedatangan pengun-jung pada 2009 yang hanya mencatat 500,000 pengunjung, katanya.

“Jumlah ini membuktikan taman tema ini semakin mendapat tempat di hati pelancong," katanya.
Ho berkata, keunikan lokasi taman tema yang berlatarkan bukit batu kapur menjadikannya destinasi digemari untuk percutian keluarga.

“Pada hujung minggu, taman ini terus menjadi tumpuan ramai pengunjung kerana kerana ia menawar-|kan lima tarikan utama seperti taman air, taman pantai, kolam air panas, zoo binatang peliharaan dan taman harimau," katanya. – BERNAMA

No comments:

Post a Comment