Thursday, December 30, 2010

6 pasar raya besar Giant dibuka 2011

2010/12/31
GCH Retail (Malaysia) Sdn Bhd akan membuka enam lagi cawangan pasar raya besar Giant tahun depan bagi mengukuhkan lagi penguasaan dalam pasaran runcit tempatan.

Ketua Pegawai Operasinya, Tom Herriott, berkata cawangan baru itu akan dibuka secara berperingkat, dengan dua cawangan di Kuala Lumpur dan bakinya di beberapa kawasan di negeri Pantai Timur. “Kami merancang untuk membuka lebih banyak cawangan bagi mengembangkan konsep runcit moden kepada orang ramai dan pada masa sama, memberi lebih banyak kemudahan kepada orang ramai di bawah satu bumbung. “Giant yang sinomin dengan slogan ‘Harga Rendah Setiap Hari, Pelbagai Pilihan dan Nilai Hebat’ ketika ini mempunyai kira-kira 144 cawangan termasuk yang terbaru di Lukut, Port Dickson, Negeri Sembilan,” katanya pada sidang media selepas merasmikan pembu-kaan Giant Lukut, semalam.

Turut hadir, Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Sains, Teknologi dan Inovasi negeri, Datuk Ismail Taib serta Pengarah Pemasaran GCH Retail (Malaysia) Sdn Bhd, Ho Mun Hao.

Giant cawangan Lukut berkeluasan kira-kira 4,000 meter persegi itu mampu memuatkan pelbagai rangkaian produk terdiri daripada makanan segar, barang keperluan asas, barang elektrik dan pakaian.

Pasar raya besar berkenaan yang dibina dengan kos lebih RM48 juta, menempatkan kira-kira 55 kedai menjual pelbagai barangan seperti butik pakaian, kasut, produk telekomunikasi, farmasi dan restoran.
Herriott berkata, kira-kira 80 peratus daripada lebih 90,000 produk yang dijual di pasar raya berkenaan terdiri daripada produk tempatan dan bakinya diimport dari pelbagai negara.

“Kami menawarkan lebih banyak produk tempatan kerana mahu memberi peluang kepada usahawan tempatan mengembang dan memperkenalkan produk mereka di pasar raya ini,” katanya

No comments:

Post a Comment