Sunday, April 18, 2010

ETCM perkenal Navara Calibre 4X2

2010/04/19
EDARAN Tan Chong Motor Sdn Bhd (ETCM) memperkenalkan model terbaru rangkaian Trak Utiliti Sukan Premium (SUT) Navara, iaitu Navara Calibre 4X2 Automatik.

Sama seperti model Navara 4X4 Automatik yang memenangi pelbagai anugerah, Navara Calibre 4X2 adalah kombinasi prestasi terbaik yang didatangkan dengan gaya lebih berani serta ciri-ciri dipertingkatkan.

Ia dilengkapi enjin berkuasa, tetapi menjimatkan minyak dan mampu menempuh apa saja permukaan jalan sama ada di bandar atau di kawasan pedalaman. ETCM dalam kenyataannya berkata, Navara Calibre 4X2 baru itu didatangkan dalam model enjin diesel 2.5 liter. Enjin itu, katanya, dipadankan dengan transmisi automatik lima kelajuan yang dikawal secara elektronik, membuatkan SUT ini sangat ideal bagi pemanduan di bandar dan lasak.

“Di sebalik penampilan luarnya yang kelihatan maskulin dan agresif, ia menawarkan bahagian dalaman luas serta memberikan keselesaan seperti sebuah kereta,” katanya.

Sementara itu, bagi memastikan keselamatan penumpang, Navara Calibre 4X2 dibina menggunakan konsep ‘Zone Body’ yang menawarkan perlindungan optimum dengan membahagikan kabin kepada ‘zon remuk’ dan ‘zon selamat’.

Ia boleh didapati dalam warna emas istimewa (Desert Gold), selain warna hitam (Supreme Black), perak (Tungsten Silver) dan kelabu (Twilight Gray).

Harga di atas jalan termasuk insurans, cukai jalan, yuran pendaftaran dan yuran tuntutan pemilikan bagi Semenanjung bermula RM89,900 seunit.

Pengarah Eksekutif Edaran Tan Chong Motor, Datuk Dr Ang Bon Beng, berkata syarikat itu yakin Navara Calibre 4X2 akan mendapat sambutan kerana ia sempurna bagi mereka yang mahukan pikap pada harga berpatutan selain menjimatkan minyak.

No comments:

Post a Comment