Sunday, April 18, 2010

Pasar raya Giant ke-16 Sabah di Penampang

2010/04/19
GCH Retail (Malaysia) Sdn Bhd, pengendali pasar raya Giant mengembangkan lagi pelaburannya dalam sektor peruncitan di Sabah dengan pembukaan pasar raya ke-16 di negeri itu, di Megalong Mall, Donggongon, Penampang membabitkan kos RM20 juta.

Pengarah Pemasarannya, Ho Mun Hao, berkata pelaburan Giant di Sabah bukan saja menyediakan kemudahan peruncitan moden dan selesa, malah menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi Sabah, terutama dalam sektor berasaskan pertanian dan perkhidmatan selain menyediakan pekerjaan kepada penduduk tempatan.

“Giant memberi keutamaan kepada pembekal tempatan untuk membekalkan hampir 90 peratus produk makanan yang dijual di semua pasar rayanya di Sabah. “Langkah ini menjana peluang kepada peniaga dan perusahaan kecil dan sederhana (PKS) membekalkan barangan dan perkhidmatan terutama makanan dan produk segar.

“Ia secara tidak langsung mengembangkan aktiviti ekonomi berasaskan pertanian dan perkhidmatan di negeri ini,” katanya pada majlis pembukaan pasar raya Giant Megalong Mall di Donggongon, Penampang, minggu lalu.

Ho berkata, pasar raya baru itu menawarkan lebih 100,000 barangan merangkumi produk segar, keperluan harian dan barangan pengguna dengan keluasan lantai kira-kira 25,000 kaki persegi, selain dilengkapi kira-kira 700 ruang letak kereta percuma untuk kemudahan pelanggan

No comments:

Post a Comment