Tuesday, April 27, 2010

Program TV tingkatkan jualan Ayamas

KUALA LUMPUR 27 April - KFC Holdings (Malaysia) Bhd. menyasarkan jualan produk makanan dalam tin Ayamas akan meningkat sehingga 25 peratus pada April hingga Oktober ini berbanding tempoh yang sama 2009 berikutan usaha syarikat memperkenalkan resipi baru di televisyen (TV)

Pengarah Urusan KFC Holdings, Jamaludin Md. Ali berkata, rancangan TV yang menampilkan tukang masak terkenal, Chef Wan di Itali itu dapat memperkenalkan produk Ayamas kepada pengguna untuk mempelbagaikan hidangan mereka.

''Ayamas telah membelanjakan lebih RM1 juta untuk membiayai produksi dan promosi program masakan ini (di Itali),'' katanya dalam satu kenyataan.

KFC Holdings merupakan pembekal produk berasaskan ayam yang dipasarkan di bawah jenama Ayamas dan menerusi Kedai Ayamas serta rangkaian kedai serbaneka dan restoran RasaMas.

Dalam rancangan masakan 'Mmm... Sedapnya bersama Ayamas' musim ketujuh itu membabitkan 13 episod dengan setiap tayangan memakan masa selama setengah jam.

Jamaludin yang tidak mengulas lanjut berkata, bagi mengembangkan perniagaan, pihaknya akan sentiasa mengeluarkan produk baru.

No comments:

Post a Comment