Thursday, May 6, 2010

Bank Islam tarik 100,000 pelanggan baru

KUALA LUMPUR 6 Mei 2010 - Bank Islam Malaysia Bhd. (Bank Islam) menyasarkan untuk menarik 100,000 pelanggan baru kad kredit sehingga akhir tahun ini melalui pelbagai usahasama dan promosi perniagaannya.

Setakat ini, Bank Islam mempunyai 500,000 pelanggan kad kredit.

Pengurus Besar Divisyen Perbankan Penggunanya, Khairul Kamarudin berkata, pihaknya turut melihat peluang kerjasama dengan syarikat-syarikat lain bagi meningkatkan promosi kad kredit Bank Islam.

Katanya, melalui kerjasama promosi dengan Tune Talk Sdn. Bhd. (Tune Talk), Bank Islam menjangkakan peningkatan 10 peratus pemegang kad kredit.

"Kami menganggarkan kira-kira 50,000 tambahan pelanggan kad kredit menjelang akhir tahun ini melalui Tune Talk,'' katanya.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri majlis menandatangani memorandum persefahaman kerjasama promosi Bank Islam dan Tune Talk di sini hari ini. Turut hadir pada majlis itu ialah Ketua Pegawai Eksekutif Tune Talk, Jason Lo.

Melalui kerjasama Bank Islam dan Tune Talk, bank tersebut dijangka menggunakan platform 4,500 rangkaian pengedar Tune Talk bagi mempromosi kad kreditnya.

Selain itu, para pelanggan Tune Talk yang mendaftar ahli kad Bank Islam akan menerima bonus kadar masa ke udara percuma sebanyak RM5 setiap bulan bagi tempoh 18 bulan serta 0.3 peratus daripada pembelian runcit akan ditukarkan kepada kadar masa tambahan secara percuma setiap tiga bulan.

No comments:

Post a Comment