Tuesday, May 18, 2010

Panasonic rancang buka 36 Stesen Lumix awal 2011

Oleh Shahrizan Salian
shahrizan@bharian.com.my
2010/05/19
Pusat penyelesaian produk digital satu bumbung bantu pengguna

PANASONIC Malaysia Sdn Bhd terus mengukuhkan rangkaian pengedarannya di Malaysia dengan rancangan membuka 36 Stesen Lumix baru di seluruh negara menjelang suku pertama tahun depan. Stesen Lumix diperkenalkan Panasonic Malaysia sebagai pusat penyelesaian untuk semua produk digital pengguna keluaran Panasonic di bawah satu bumbung. Konsep pusat penyelesaian itu adalah satu-satunya di dunia dan buat masa ini Panasonic Malaysia sudah membuka 14 Stesen Lumix di seluruh negara, yang mana 11 daripadanya terletak di Semenanjung.

Pengarah Urusan Panasonic Malaysia, Jeff Lee, berkata pihaknya menyasar memiliki sehingga 50 cawangan Stesen Lumix di seluruh negara pada 2011 dengan tumpuan di kawasan berkepadatan tinggi.

“Ini bagi membolehkan lebih ramai pengguna dapat menikmati penggunaan produk digital terbaru yang dikeluarkan oleh Panasonic,” katanya pada majlis pembukaan Stesen Lumix ke-14 di Plaza Low Yat Kuala Lumpur, semalam.

Stesen Lumix itu dimiliki Amara Beta Sdn Bhd. Hadir sama, Pengarah Urusan Panasonic Marketing & Sales Company China & Sales Company China, Tony Endohdan Pengarah Urusan Amara Beta, Tan Ngaip Soon.

Stesen Lumix kini dibuka di Ipoh, Pulau Pinang, Kedah, Kota Bharu, Klang, Kuala Lumpur, Melaka dan Lapangan Terbang Antara-bangsa Kuala Lumpur (KLIA), selain dibuka di Kota Kinabalu, Kuching dan Sibu.

Setiap satu Stesen Lumix itu berukuran di antara 300 hingga 900 kaki persegi.

Lee berkata, Panasonic Malaysia menawarkan tawaran dagang eksklusif serta lanjutan tempoh jaminan produk dibeli bagi menarik lebih ramai pelanggan.

“Pada masa sama, menerusi pendekatan sama kami berharap lebih dekat dengan pengguna,” katanya.

Di Stesen Lumix, pengguna boleh mendapatkan produk seperti kamera Lumix, perakam video, televisyen Viera, pemain Blu-ray serta set teater rumah.

Selain itu, pengguna juga boleh mendapatkan aksesori pengimejan seperti digital kanta serupa, lensa kamera, bateri kamera dan kad memori bagi membantu meningkatkan pengalaman fotografi.

Stesen itu juga menyediakan kemudahan mencetak yang lengkap bagi membolehkan pengunjung mencetak gambar dengan pantas.

No comments:

Post a Comment