Sunday, May 2, 2010

HYH Pharma sasar sambutan menggalakkan

June Choo menunjukkan produk jenama TYT pada seminar dan sesi latihan penggunaan produk di sebuah hotel di Kota Bharu, baru-baru ini. - UTUSAN/Yatimin Abdullah

--------------------------------------------------------------------------------

KOTA BHARU 2 Mei 2010 - Pengeluar produk berasaskan herba berjenama TYT, Hong Yang Hoo Pharma Sdn. Bhd. (HYH Pharma) yang berada di pasaran sejak 53 tahun lalu, memperkenalkan produk terbaharu dikenali sebagai Herba Rendaman Kaki.

Pengarah Urusannya, June Choo berkata, permintaan pelanggan yang mahukan produk mampu meredakan tekanan di tempat kerja, telah membawa kepada penjualan produk tersebut pada awal tahun ini.

Sambil menyasarkan jualan kira-kira 20,000 kotak sebulan, beliau yakin unjuran itu dapat dicapai kerana herba berkenaan berupaya melancarkan perjalanan darah terutama di kalangan pengguna yang sibuk dan kurang bersenam.

''Istimewanya pengguna produk itu juga dapat meningkatkan metabolisme badan dengan tawaran harga yang berpatutan malah mudah disediakan.

''Setakat ini, ia mendapat sambutan baik dan merupakan produk ketiga yang dikeluarkan oleh HYH Pharma selepas Minyak Daun Ubat dan Mandian Herba Bersalin," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas merasmikan Seminar dan Sesi Latihan Produk TYT kepada 50 pelanggan produk syarikat, baru-baru ini.

Pada majlis yang sama beliau turut melancarkan Kelab Keluarga TYT yang menawarkan pelbagai keistimewaan.

Choo berkata, Kelantan terpilih sebagai lokasi perasmian kelab kerana mendapat sambutan menggalakkan di samping mencatat jualan paling tinggi dengan mencecah RM100,000 sebulan.

''Melalui kelab yang dianggotai oleh kebanyakan pelanggan setia TYT, perkongsian maklumat akan lebih mudah disalurkan malah ahli mendapat potongan harga istimewa yang ditawarkan oleh pengedar.

Pihaknya juga bercadang menawarkan ganjaran termasuk percutian ke negara China pada masa akan datang sekiranya ahli mencapai sasaran jualan yang ditetapkan.

''Kaedah ini sebagai galakan kepada pengguna untuk menjadi pengedar dalam usaha menambah pendapatan serta berpeluang mengikuti percutian ke luar negara.

''Jumlah keahlian ini akan menambah sebanyak 30 pengedar utama di seluruh negara yang memasarkan produk kami di farmasi, kedai ubat dan pasar raya besar'' katanya.

Sementara itu Choo berkata, produk Minyak Daun Ubat yang diusahakan oleh moyangnya di China dan dibawa masuk oleh datuknya ke negara ini pada tahun 1957 mendapat sambutan menggalakkan apabila kilang syarikat yang beroperasi di Pulau Pinang mengeluarkan 100,000 botol sebulan.

''Minyak herba yang diperbuat daripada serai ini terkenal di kalangan ibu-ibu selepas bersalin yang akan melakukan urutan atas perut bayi dan tubuhnya untuk mengelak dari kembung malah boleh juga digunakan untuk membantu menghentikan pengaliran darah jika mengalami luka.

''Mandian Herba Bersalin yang diperkenalkan sejak 30 tahun lalu pula membantu memulihkan tubuh ibu dalam pantang kerana disediakan mengikut formula tradisional dan terdiri daripada gabungan daun dukung anak, daun sekentut, sembung dan kulit limau bali," ujarnya

No comments:

Post a Comment