Thursday, May 6, 2010

TUNE Talk mahu tawar panggilan terendah seluruh ASEAN

Khairul Kamarudin (kiri) bertukar-tukar dokumen dengan Jason Lo selepas menandatangani memorandum perjanjian persefahaman semalam.

--------------------------------------------------------------------------------

KUALA LUMPUR 6 Mei 2010 – Lima tahun lagi, rakyat Malaysia boleh menghubungi sesiapa sahaja sama ada keluarga atau rakan dari negara-negara ASEAN pada kadar tempatan yang rendah melalui talian pra bayar TUNE Talk.

Panggilan itu boleh dibuat tanpa perlu menukar kad sim atau nombor telefon masing-masing.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Jason Lo berkata, pihaknya kini dalam perancangan untuk mendapatkan hak penyelesaian perayauan ke seluruh negara-negara ASEAN dalam tempoh lima tahun.

Katanya, untuk tahun pertama, pihaknya mahu mendapatkan hak penyelesaian itu di Singapura.

“Kami akan mendapatkan penyelesaian itu di Singapura pada pertengahan suku ketiga tahun ini dengan kos pelaburan yang minimum.

“Ia akan memudahkan pengembara atau mereka yang berhijrah ke Singapura menikmati kadar panggilan tempatan dan terendah di pasaran ketika berada di sana. Peluang yang sama akan dinikmati oleh rakyat di Malaysia apabila menghubungi keluarga atau rakan yang berada di negara jiran itu,’’ katanya.

Beliau berkata demikian ketika menghadiri majlis memorandum perjanjian persefahaman (MoU) kerjasama di antara Bank Islam dan Tune Talk di sini hari ini.

No comments:

Post a Comment