Wednesday, May 26, 2010

Projek Casabella dijangka dapat sambutan baik

KUALA LUMPUR 26 Mei 2010 - Bertam Alliance Bhd. optimis bahawa projek banglo mewahnya, Casabella, di Kota Damansara, akan terjual kesemuanya berdasarkan sambutan sehingga ini.

Pengerusi Eksekutifnya, Ng Sing Hwa berkata, pelancaran tidak rasmi projek itu dilaksanakan dua bulan lepas manakala pelancaran penuhnya ditetapkan Julai ini.

"Dengan ekonomi Malaysia diunjurkan berkembang lebih 5.0 peratus bagi tahun ini, kami optimis bahawa pasaran perumahan akan rancak semula.

"Ini dapat dilihat dari pengumuman baru-baru ini mengenai jualan pasti yang besar yang dicapai oleh sesetengah pemaju utama di negara ini.

"Keadaan pasaran perumahan semasa sudah tentu baik bagi pelancaran Casabella," katanya kepada para pemberita selepas mesyuarat agung tahunan (AGM) kumpulan itu di sini hari ini.

Bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2009, Bertam mencatatkan keuntungan pracukai RM4.188 juta berbanding dengan RM5.788 juta yang dicapai sebelum ini.

Perolehannya juga merosot kepada RM39.759 juta berbanding dengan RM45.182 juta sebelum ini.

"Ini adalah berikutan kelewatan pelancaran projek Casabella kerana kesemua keperluan kelulusan diperolehi pada suku terakhir 2009.

"Saya berkeyakinan bahawa berdasarkan perkembangan (pelancaran Casabella) baharu itu, kumpulan itu akan kekal mencatatkan keuntungan bagi tahun kewangan semasa," katanya. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment