Sunday, May 23, 2010

CIMB Junior pelan khusus pelaburan kanak-kanak

2010/05/24
CIMB Bank mengukuhkan barisan produknya dengan melancarkan CIMB Junior, pelan nilai tambah bersepadu, yang dibangunkan khusus untuk kanak-kanak 12 tahun ke bawah dengan rangkaian produk perbankan khas seperti akaun simpanan, pelaburan dan bancassurance.

Ketua Perbankan Runcit CIMB, Peter England, berkata CIMB Junior direka bentuk khusus untuk membantu ibu bapa merancang kewangan anak masing-masing pada peringkat awal. Katanya, perancangan kewangan pada peringkat awal adalah satu langkah penting bagi membantu anak-anak mencapai impian mereka. “Justeru, menerusi CIMB Junior, masih belum terlewat untuk memulakan simpanan serta mendidik mereka mengenai tabungan,” katanya selepas pelancaran CIMB Junior di Kuala Lumpur, kelmarin.

Pelancaran CIMB Junior disempurnakan oleh Ketua Eksekutif Kumpulan CIMB, Datuk Seri Nazir Razak.

Angkasawan pertama negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor turut hadir untuk menceritakan pengalamannya di angkasa lepas kepada kanak-kanak daripada beberapa persatuan yang dijemput pada majlis itu.

England berkata, antara produk yang ditawarkan menerusi pelan CIMB Junior termasuk Junior Savers Account yang membolehkan pemegang akaun menikmati faedah keseluruhan berganda untuk sepanjang tahun, jika minimum simpanan sebanyak RM100 dimasukkan setiap bulan.
“Pelan ini adalah pakej kewangan menyeluruh yang boleh menimbulkan keseronokan menyimpan di kalangan kanak-kanak dan ia adalah peluang untuk mereka menabung serta lebih bertanggungjawab terhadap wang masing-masing,” katanya.

Beliau berkata, menerusi pelan itu, ibu bapa dan anak-anak juga boleh memperoleh faedah daripada Program Penebusan Mata Junior.

Katanya, purata baki suku tahun sebanyak RM1,500 dalam pelan simpanan itu memberikan pendeposit mata ‘junior’ yang boleh digunakan untuk mendapatkan barangan mainan dan sebagainya.

Maklumat mengenai CIMB Junior boleh menghubungi 1-300-880-900 atau mengunjungi mana-mana 323 cawangannya di seluruh negara

No comments:

Post a Comment