Monday, February 8, 2010

Blackberry Storm Celcom jadi rebutan

Orang ramai beratur seawal 2.30 petang bagi mendapatkan BlackBerry Storm2 9520 di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

--------------------------------------------------------------------------------



KUALA LUMPUR 8 Feb. - Celcom Axiata Bhd. (Celcom) menawarkan harga eksklusif Blackberry Storm2 9520 khusus untuk 150 para pelanggannya di restoran Chinoz, Suria KLCC di sini pada Jumaat lalu.

Setiap telefon bimbit tersebut ditawarkan pada harga RM888 berbanding harga asalnya RM1,988.

Celcom dalam kenyataan yang dikeluarkan di sini hari ini berkata, kesemua 150 pelanggannya boleh memperoleh telefon bimbit tersebut dari pukul 4.30 petang hingga 10 malam.

Namun, jelas kenyataan itu, para pelanggan beratur seawal pukul 2.30 petang.

Keadaan serupa berlaku di pusat membeli belah Pavilion, di sini pada 15 Januari lepas sewaktu pelancaran telefon pintar baru BlackBerry Bold 9700 dan BlackBerry Storm2 9520.

Pada waktu itu, BlackBerry Bold ditawarkan harga diskaun iaitu RM988.

Celcom berterusan mengukuhkan kedudukannya sebagai peneraju pasaran BlackBerry di Malaysia dan sentiasa memperkenalkan produk baru untuk perhubungan yang lebih baik.

Bagi memastikan yang terbaik untuk para pelanggan, Celcom telah memperkembangkan BlackBerry daripada pelanggan korporat kepada pasaran luas dengan tumpuan yang lebih menjurus kepada segmen belia.

Ketua Pemasaran Operasi Celcom, Chee Pok Jin berkata, pihaknya cuba untuk memperbetulkan kedudukan jenama BlackBerry untuk pasaran runcit meluas.

Pada masa ini, jelasnya, Celcom memegang 52 peratus penguasaan pasaran segmen BlackBerry di Malaysia dan menyediakan pelan fleksibel dengan kadar berpatutan dan kemudahan e-mell, pesanan segera dan komunikasi rangkaian sosial untuk memberi variasi kepada para pelanggan.

"Kami amat yakin bahawa pelan Celcom Exec BlackBerry akan terus berkembang. Malah, Celcom turut akan memperkenalkan BlackBerry Apps World iaitu aplikasi simpanan untuk para pelanggan memuat turun lebih 10,000 aplikasi dalam telefon pintar BlackBerry.

"Perkhidmatan itu akan ditawarkan kepada para pelanggan pada Jun tahun ini," ujarnya.

No comments:

Post a Comment