Thursday, February 25, 2010

New Horizans mahu buka 11 pusat latihan

Mohit Pande (kiri), Darius Shey dan Datuk Idrus Mohd. Satha (kanan) menandatangani perjanjian dengan Microsoft di Pertaling Jaya, semalam.

--------------------------------------------------------------------------------



PETALING JAYA 25 Feb 2010 - New Horizons Computer Learning Centers Malaysia (New Horizon) memperuntukkan RM6 juta untuk membuka 11 pusat latihan di seluruh negara.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Idrus Mohd Satha berkata, setakat ini syarikat telah membuka enam cawangan di Kuala Lumpur, Petaling Jaya, Pulau Pinang, Kota Kinabalu, Kuching dan Johor Bahru.

''Lima lagi cawangan akan dibuka pada di Melaka, Seremban, Sungai Petani, Ipoh dan Kota Bahru pada bulan hadapan. Apabila kesemua cawangan tersebut dibuka kami akan menjadi penyedia latihan teknologi maklumat korporat terbesar di Malaysia.

''New Horizon turut menyasarkan untuk mempunyai 10,000 penerima latihan di semua pusat latihan kami di seluruh negara menjelang akhir tahun ini,'' katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas Majlis Pelancaran Pembukaan Cawangannya di Petaling Jaya dan Majllis Memeterai Perjanjian dengan Microsoft di sini hari ini.
Hadir sama Naib Presiden Antarabangsa Kumpulan New Horizon, Darius Shey.

New Horizon Malaysia adalah anak syarikat milik penuh Cosmopoint Sdn. Bhd.

New Horizon menyediakan pelbagai bentuk latihan teknikal, aplikasi dan skil perniagaan yang bermula dari asas sehingga kepada aplikasi sistem perniagaan integrasi kompleks.

Idrus berkata, syarikat di Malaysia kini boleh menjalani latihan untuk kakitangan mereka di kesemua 11 cawangan ini atau lebih 300 lokasi di 60 negara di seluruh dunia.

Sementara itu, Shey berkata, beliau yakin dengan pasaran dinamik Malaysia akan memberi kesan positif terhadap latihan IT kepada pelanggan.

No comments:

Post a Comment