Thursday, February 11, 2010

Enrich sasar jualan tiket naik 50 peratus

Dari kiri: Kakitangan MAS, Eliza Tiong, Maya Khairudin, Fazlena Zakaria dan Sarah Ibrahim Woo menunjukkan kad Enrich yang di keluarkan oleh MAS sempena ulang tahun MAS Enrich yang ke 10, di Kuala Lumpur, kelmarin.

--------------------------------------------------------------------------------



KUALA LUMPUR 11 Feb 2011 - Program kesetiaan Malaysian Airline System Bhd. (MAS), Enrich, diyakini dapat meningkatkan pendapatan daripada jualan tiket penerbangan sebanyak 50 peratus pada tahun ini daripada RM2.9 bilion tahun lepas.

Pengurus Besar Pemasaran Korporat dan Program Kesetiaannya, Raja Datuk Nordiana Zainal Shah berkata, pendapatan jualan tiket penerbangan pada 2009 melonjak 45 peratus kepada RM1.89 bilion daripada RM1.3 bilion yang dicatatkan pada 2008.

Beliau berkata, Enrich juga merancang menambahkan bilangan keahliannya kepada dua juta pada akhir tahun.

"Dengan 1.65 juta ahli sekarang, Enrich berharap dapat mengukuhkan kedudukannya di Malaysia, Australia, United Kingdom, Amerika Syarikat dan Singapura," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita sempena ulang tahun ke-10 Enrich di sini, semalam.

Program Enrich merupakan program kesetiaan pelanggan yang mana ahli yang layak menebus mata ganjaran yang diperoleh menerusi pembelian dari rakan dagangan terbabit.

Selain menebus mata ganjaran untuk ditukar dengan tiket penerbangan, ahli Enrich turut diberikan layanan khusus sebelum atau ketika terbang ke mana-mana destinasi menerusi 20 rakan kongsi MAS.

Menurut Raja Nordiana, meskipun trafik penumpang MAS turun daripada 14.8 juta kepada 13 juta pada 2009, pendapatan daripada tiket penerbangan Enrich menyaksikan pertumbuhan positif.

Beliau berkata, kini tumpuan diberikan untuk menambah baik tawaran yang disediakan kepada pelanggan dan menambahkan jumlah mata bagi mereka.

No comments:

Post a Comment