Thursday, February 25, 2010

Ketua polis Algeria ditembak pegawai sendiri

26/02/2010 2:57am

ALGERIA 26 Feb 2010 - Ketua polis Algeria mati ditembak oleh seorang pegawai polis yang tiba-tiba bertindak gila di ibu pejabat polis hari ini, kata Menteri Dalam Negeri.

“Ali Tounsi mati ketika menjalankan tugas... dalam kejadian seorang pegawai polis jelas bertindak gila mengguna senjatanya dengan menerkam, menyerang dan mencederakan Kolonel Ali,” lapor agensi berita APS yang memetik kata-kata dalam satu kenyataan kementerian berkenaan.

Terdahulu, sumber pihak keselamatan memberitahu Reuters, Ali yang telah menyandang jawatan ketua polis lebih sedekad, telah ditembak di pejabatnya oleh pegawai kanan polis yang sedang bertengkar dengannya.

“Lelaki berkenaan kurang senang, dia menarik pistol lalu melepaskan tembakan ke arahnya. Pegawai polis yang ada di situ bertindak menembak balas,” kata sumber itu.

Kenyataan Menteri Dalam Negeri itu berkata, selepas menembak ketua polis, penyerang telah menembak dirinya sendiri dan dia berada di hospital dalam keadaan parah . Tidak dinyatakan mengenai polis yang membuat serangan balas.

Jurugambar Reuters yang berada di luar ibu pejabat polis di tengah ibu kota itu berkata, kawasan berkenaan telah dibanjiri oleh pasukan polis termasuk barisan pegawai elit bersenjata. - Reuters

No comments:

Post a Comment