Thursday, March 11, 2010

Deutsche Trustees lancar khidmat agensi pendaftar dan penyerahan di Malaysia

KUALA LUMPUR, 11 Mac 2010 - Deutsche Trustees Malaysia Bhd (DTMB), anak syarikat Deutsche Bank AG, secara rasmi melancarkan perkhidmatan Agensi Pendaftar dan Pemindahan (R&TA) di Malaysia.

R&TA itu melengkapkan perkhidmatan DTMB berkaitan dengan pengumpulan aset, urus niaga, perniagaan dan yang berkaitan.

Deutsche Bank kini menawarkan perkhidmatan R&TA di lapan pasaran di rantau Asia Pasifik.

Perkhidmatan R&TA itu termasuk menyelenggarakan pendaftaran pemegang saham bagi skim pelaburan kolektif, kata syarikat itu dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Ini merangkumi dana amanah saham, dana diniagakan di bursa (ETF), dana dataran atau dana luar pesisir pihak ketiga dan dana borong.

Perkhidmatan itu juga menyediakan institusi tawaran pengurusan kekayaan kepada para pelabur masing-masing.

"Pelancaran perkhidmatan R&TA di Malaysia menandakan satu pencapaian penting ke arah matlamat kami menjadi penyedia utama hujung ke hujung khidmat berkaitan aset, urus niaga, dan yang berkaitan di Malaysia.

"Khidmat penyumberan luar R&TA membenarkan pengurus dana memberi fokus kepada sumber teras masing-masing," kata Ketua Perbankan Urus Niaga Global bagi Deutsche Bank (Malaysia) Bhd Ridzal Sherif.

Sejak penubuhannya pada 2007, DTMB menawarkan perkhidmantan amanah kepada pengurusan aset dan industri dana bersama.

Buat masa ini DTMB mengurus pelbagai jenis dana termasuk dana Islam dan konvensional, dana rentas sempadan dan tempatan, dana amanah saham, serta borong dan ETF. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment