Friday, March 19, 2010

Telenor Group lancar kempen jenama

KUALA LUMPUR 19 Mac 2010 - Telenor Group akan melancarkan kempen penjenamaan korporat buat pertama kalinya di bawah kata slogan 'membina masyarakat sekeliling'. Kempen berkenaan menekankan kepercayaan Telenor bahawa masyarakat mempunyai 'hati' dalam perniagaan.

Telenor Group dalam kenyataan yang dikeluarkan di sini berkata, kempen tersebut akan dilancarkan pada 25 Mac depan termasuk pengiklanan luaran melalui saluran-saluran televisyen pan-Asia, media cetak dan media digital.

Kata kenyataan itu, kempen tersebut dijadualkan berlangsung selama tiga bulan dan akan menampilkan kakitangan-kakitangan Telenor Group di Bangladesh, India, Malaysia, Pakistan dan Thailand.

''Melalui kakitangan kami sebagai duta jenama, ia berupaya menunjukkan kepercayaan kumpulan terhadap mengukuhkan perniagaan dan menonjolkan nilai-nilai yang dimiliki, kata Naib Presiden Eksekutif dan Ketua Komunikasi dan Tanggungjawab Korporat Telenor Group, Hilde Tonne.

Jelas Tonne, sebagai syarikat telekomunikasi global, slogan membina masyarakat sekeliling turut membawa maksud pihaknya berhasrat untuk memahami perniagaan tempatan, memikirkan keperluan tempatan dan menjadi sebahagian dalam masyarakat.

Sementara itu, Naib Presiden Eksekutif Telenor Group dan Ketua Operasi Asia, Sigve Brekke berkata, penjenamaan korporat yang merupakan pertama kali diadakan di Asia itu merupakan kesan daripada pertumbuhan penting rantau ini.

Katanya, kumpulan telah melakukan inisiatif sejak memasuki pasaran Asia pada 1996.

''Sekarang merupakan masanya untuk Telenor Group untuk memperkuatkan keupayaan dan menghargai sumbangan yang dilakukan di Asia selama ini,'' ujarnya.

Telenor Group merupakan pengendali telefon keenam terbesar dunia.

Sejak memasuki pasaran Asia 14 tahun lalu, Telenor Group telah mengukuhkan kedudukannya daripada pengendali telekomunikasi baru kepada peneraju pemain telekomunikasi serantau.

Di Asia, Telenor Group mempunyai 75 juta pelanggan dengan menjadikan kedudukan kumpulan kedua terbesar bagi pengendali pelbagai pasaran di rantau ini.

No comments:

Post a Comment