Sunday, March 14, 2010

MBMR edar produk Heico Sportiv

KUALA LUMPUR 14 Mac 2010 - MBM Resources Bhd. (MBMR) menandatangani perjanjian dengan Autovox Pte. Ltd. untuk mengedar produk Heico Sportiv di Malaysia.

Heico Sportiv adalah sebuah syarikat penalaan automotif berpangkalan di Jerman dan memberikan perkhidmatannya kepada kereta Volvo.

Perjanjian dengan anak syarikatnya, Federal Auto Holdings Bhd, dan melalui anak syarikat milik penuhnya, FAST Sdn. Bhd., akan memberikan hak penjualan eksklusif dan tunggal produk Heico Sportiv dalam pasaran Malaysia kepada FAST.

Dalam kenyataannya kepada Bursa Malaysia hari ini, syarikat itu berkata, FAST akan juga bertanggungjawab bagi import, logistik dan penyelarasan pemasangan produk Heico Sportiv.

Sebagai pengedar trak Daihatsu, wakil jualan utama bagi Perodua dan Volvo serta wakil jualan yang dilantik bagi Volkswagen dan Mitsubishi di Malaysia, perjanjian baru ini dijangka memperluas asas pendapatan MBMR dan melengkapi operasinya yang sedia ada.

Sementara itu, anak syarikat MBMR, Daihatsu (M) Sdn. Bhd., telah dilantik sebagai wakil jualan bagi kenderaan komersial Hino Motors (M) Sdn Bhd.

"Surat pelantikan daripada Hino Motors diterima hari ini," jelas kenyataan itu.

Pelantikan itu akan juga merangkumi operasi jualan di Malaysia, yang meliputi Shah Alam, Kota Kinabalu, Johor Bahru, Ipoh, Butterworth dan Batu Pahat. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment