Tuesday, March 16, 2010

KFC sasar 110 restoran 24 Jam

KUALA LUMPUR 16 Mac 2010 - KFC Holdings (Malaysia) Bhd. (KFCH), merancang mengadakan 110 buah restoran KFC yang beroperasi 24 jam di seluruh negara menjelang akhir tahun ini berbanding kira-kira 70 restoran pada masa sekarang.

Pengarah Urusan KFCH, Jamaludin Md. Ali berkata, penambahan bilangan restoren di buat berikutan peningkatan permintaan pelanggan dan perubahan gaya hidup penduduk khususnya di bandar yang tidak lagi hidangan makanan pada waktu siang semata-mata.

"Rancangan ini bergantung kepada sejauh mana ia berdaya maju mengikut situasi dan permintaan kawasan sekitar,'' kata beliau.

Beliau berkata demikian pada sidang media yang diadakan bersempena pelancaran menu terbaru dan kempen KFC tahun 2010 yang bertema 'Pelbagai pembaharuan, rasa klasik' yang diadakan di Wisma KFC di sini semalam.

Jamaludin menjelaskan, buat masa ini, kawasan sasarannya adalah pusat bandar.

Sementara itu, mengulas mengenai kempen sepanjang tahun yang dilancarkan, Jamaludin berkata, ia bertujuan mengukuhkan kedudukan jenama KFC dalam pasaran restoran perkhidmatan segera tempatan.

"Kami kini mempunyai penampilan baru yang menyeluruh, tetapi masih mengekalkan cita rasa, perkhidmatan dan identiti tradisional yang telah membawa kami ke tahap hari ini.

KFCH mencatatkan perolehan sebanyak RM2.2 bilion bagi tempoh kewangan yang berakhir pada 31 Disember 2009, meningkat sebanyak 5.4 peratus berbanding tempoh yang sama tahun sebelum.

No comments:

Post a Comment