Friday, March 19, 2010

Ejen Proton di Yemen akan buka tiga bilik pameran

SANA'A (Yemen) 19 Mac 2010 - Ejen Proton di Yemen, Al-Fath Motor's, bercadang untuk membuka tiga lagi bilik pameran di negara itu tahun ini dengan perbelanjaan dianggarkan AS$200,000 (RM620,000) setiap satu.

Ini adalah sebahagian usaha syarikat itu untuk memastikan kehadirannya dirasai. Al-Fath Motor's yang kini mempunyai bilik pameran di Sana'a, bercadang untuk membuka bilik pameran baru di Hudaidah, Aden dan Taaz, kata Pengurus Besarnya, Taimor A. Al-Ameri.

"Kami harap rancangan pengembangan kami sejajar dengan usaha Proton untuk terus mengukuhkan program eksportnya.

"Sebagai pendatang baharu dalam industri, kami akan cuba melaksanakan strategi kami iaitu mengukuhkan pemasaran, perkhidmatan selepas belian dan tenaga penjual," katanya di sini hari ini.

Al-Fath Motor's yang mula menjual kereta Proton seperti Persona dan Waja pada Disember tahun lepas, telah berjaya menjual 130 unit setakat ini, kata Taimor.

Beliau berkata, syarikat itu yakin akan mencapai sasaran jualan sebanyak 500 unit lagi tahun ini berdasarkan minat pembeli yang menggalakkan.

"Penduduk Yemen gemarkan barangan buatan Malaysia," tambah beliau.

Al-Fath Motor's adalah peserta Festival Malaysia-Yemen 2010 yang dianjurkan oleh Dewan Perniagaan Melayu Malaysia untuk menandakan peningkatan hubungan dua hala dan menggalakkan pembangunan ekonomi kedua-dua buah negara.

Acara yang bermula 17 Mac itu akan berakhir esok di Pusat Ekspo Sana'a.

Taimor berkata, syarikat itu juga melihat kemungkinan membawa masuk kenderaan pelbagai guna (MPV) tujuh tempat duduk Proton Exora pada masa depan dan telah mengusulkan kepada kerajaan untuk menjadikan Waja sebagai kereta peronda polis.

"Kami mahu berusaha untuk memperkenalkan kereta yang sesuai untuk segmen pasaran berpendapatan rendah, pertengahan dan tinggi," jelas beliau. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment