Sunday, March 7, 2010

Tune Hotel.com labur RM673j buka 15 hotel di London

KUALA LUMPUR 7 Mac 2010 - Tune Hotels.com, pengendali hotel bajet Malaysia, telah menjalinkan kerjasama strategik dengan Queensway Group Ltd. untuk membangunkan dan mengendalikan 15 Tune Hotels.com di serata London menjelang 2017.

Di bawah kerjasama itu, Tune Hotels.com memperkenalkan konsep 'tidur di bawah hotel lima bintang dengan bayaran satu bintang' melibatkan 1,500 buah bilik hotel dengan pelaburan 150 juta pound sterling (RM763 juta).

Tune Hotels dalam kenyataannya di sini berkata, pelancaran rangkaian Tune Hotels dikenali sebagai Tune Hotels.com-Westminster akan dilakukan pada suku ketiga tahun ini.

Ketua Pegawai Eksekutif Tune Hotels.com, Mark Lankester percaya hotel itu mampu merangsang industri hospitaliti di negara itu.

''Kami akan bekerjasama dengan organisasi Visit Britain, Visit London, Think London dan Visit England.

''Saya percaya dengan model harga yang dinamik akan menyediakan pertumbuhan kukuh bagi perniagaan ini,'' katanya.

Sementara itu, Pengarah Urusan Queensway Group, Nick Jivraj gembira dengan pembentukan pakatan itu bagi membangunkan pasaran London.

''Kerjasama dengan AirAsia, AirAsia-X dan Lotus F1 melalui Kumpulan Tune menyediakan platform untuk sinergi pasaran dan jenama kukuh serta kepakaran pemasaran melalui Internet bagi pembelian destinasi pengembaraan,'' katanya.

Lankester berkata, meskipun menghadapi cabaran daripada krisis ekonomi global, Tune Hotels.com akan terus melabur di 100 buah bandar utama di seluruh dunia.

Ia termasuk kerjasama dengan Apodis Hospitality Group untuk melabur, membangun dan menjalankan operasi 20 Tune Hotels.com di serata India pada 2012.

Lima buah hotel itu dijangka beroperasi di India pada 2010 dan 12 lagi akan siap pada akhir 2012.

Selain itu, ia membabitkan francais 44 Tune Hotels.com yang dilaksanakan dengan Evolution Capital PLC di Thailand, China, Bangladesh, Filipina dan Indonesia.

Buat permulaan 24 hotel itu disasar akan dibangunkan pada awal 2010 dan beroperasi pada tahun depan dan diikuti 20 lagi pada 2013.

No comments:

Post a Comment