Sunday, March 28, 2010

Superboom lancar projek The Haven bernilai RM230j

KUALA LUMPUR 28 Mac 2010 - Superboom Projects Sdn. Bhd. (Superboom Projects) melancarkan projek pembangunan kediaman mewah, The Haven di Ipoh yang bernilai RM230 juta. Ketua Pegawai Eksekutifnya, Peter Chan berkata, The Haven merupakan sebuah pembangunan unik yang menerapkan ciri-ciri kemewahan dan kemudahan berfungsi di celah-celah alam semula jadi.

''Daya tarikan utamanya ialah sebuah tasik semula jadi seluas empat ekar dengan airnya yang sentiasa mengalir serta pembentukan batu kapur yang tersergam teguh setinggi 14 tingkat," kata beliau dalam kenyataannya di sini.

Chan berkata, The Haven menawarkan satu tanda aras baru dalam kehidupan moden dengan persekitaran yang menawan berserta ciptaan alam semula jadi.

Pembinaan itu terdiri daripada tiga blok kondominium 26 tingkat yang telah diumumkan oleh Chan di rumah contoh yang baru disiapkan di Tambun, Ipoh.

Rumah contoh itu menampilkan cita rasa dan sentuhan kehidupan di tempat beristirehat memandangkan ia menawarkan pandangan sebenar, daripada unit siap, dengan tasik semulajadi dan pembentukan batu kapur yang menakjubkan di pinggir tasik.

Sejumlah 489 buah dalam 12 variasi akan dibina di tapak seluas 5.52 hektar manakala empat hektar lagi tidak disentuh untuk mengekalkan keindahan semula jadinya.

The Haven bukan sahaja di kelilingi oleh bukit-bukit batu kapur yang berusia lebih a 280 tahun tetapi juga merupakan tempat bagi pelbagai jenis flora dan fauna yang masih belum disentuh.

Dengan harga permulaan pada RM298 sekaki persegi, harga bagi unit-unit di The Haven adalah antara RM250,000 hingga RM1.4 juta.

"Kami yakin kemunculan The Haven sebagai kediaman bagi penduduk di Ipoh dan rumah persinggahan atau percutian bagi lain-lain warga Malaysia dan warga asing.

''Para pembeli bukan sahaja dari Ipoh dan Malaysia malahan juga dari Singapura dan Hong Kong," katanya.

No comments:

Post a Comment